مقدار بار مجاز در سفر با اتوبوس چقدر است؟
رزرو ارزان ترین بلیط چارتر استانبول
اطلاعات کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



نویسندگان
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند





دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 419
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 3
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 29
:: بازدید ماه : 34
:: بازدید سال : 150
:: بازدید کلی : 1876
مقدار بار مجاز در سفر با اتوبوس چقدر است؟

گسترش ارتباطات باعث بالا رفتن میزان رفت و آمد ها در داخل و خارج کشور شده است. از طرفی سفر رفتن نیز جزو یکی از اتفاقات اصلی زندگی انسان ها تبدیل شده زیرا با سفر شما می توانید خستگی خود را از روز های کاری بزدایید. اما انتخاب وسیله نقلیه برای سفر همواره یکی از مهم ترین مسائل بوده است. ما انسان ها به دلایل مختلفی از شهری به شهر دیگر جا به جا می شویم. اما این جا به جایی با چه وسیله ای انجام شود بهتر است؟ تهیه بلیط اتوبوس و سفر با آن به عنوان یکی از پرطرفدار ترین وسایل حمل و نقل مزایای زیادی مانند ارزان بودن سفر را برای ما به همراه دارد.

سفر با اتوبوس نسبت به سایر وسایل حمل و نقل ارزان تر خواهد بود. ارزان بودن بلیط اتوبوس مسافران زیادی را ترغیب به سفر با این وسیله نقلیه کرده است. اما همواره هزینه ها ملاک تصمیم گیری نبوده است. در برخی ایام لازم است تا با خود وسایلی را جا به جا کنید. اما باید بدانید که در هر وسیله حمل و نقلی، قوانینی به خصوص وجود دارد. به نظر شما مقدار بار مجاز برای سفر با اتوبوس چقدر است؟

میزان بار مجاز در سفر با اتوبوس

همانطور که گفتیم در هر وسیله ای قوانینی ویژه وجود دارد. برای مثال شما هنگام سفر با هواپیما نمی تواند چاقو، یا حتی پیچ گوشتی همراه خود داشته باشید. حتی همراه داشتن مایعات در سفر های هوایی نیز ممکن نیست. برای سفر با هواپیما و قطار نیز شما برای حمل بار دچار یک سری از باید و نباید ها هستید. بهترین وسیله ای که این آزادی را در اختیار شما قرار داده، اتوبوس است.

شما برای سفر با اتوبوس می توانید بدون پرداخت هزینه اضافی بار خود را همراه خود داشته باشید. این در صورتی است که شما برای حمل بار اضافی با هواپیما، باید هزینه ای جداگانه پرداخت کنید. اما قوانین مربوط به حمل بار با اتوبوس به صورت دو دسته سفر های داخلی و خارجی تقسیم شده است. برای سفر های داخلی شما می توانید با 20 کیلوگرم بار همراه خود داشته باشید. اما این میزان برای سفر های خارجی متفاوت است چرا که شما قادر خواهید بود برای سفر های خارجی تا 40 کیلو گرم بار با خود ببرید. این قانون گذاری را  سازمان راهداری برای هر مسافر تعیین کرده است.

نکاتی در خصوص حمل بار با اتوبوس

اما حال که با قوانین میزان بار مجاز برای سفر با اتوبوس آشنا شدید باید بدانید که بار و اسباب شما باید چه شرایطی داشته باشد. نباید گمان کنید که هر وسیله ای با هر اندازه و ارتفاع را می تواند با خود به اتوبوس ببرید. باری که به همراه دارید نباید ارتفاعش بیش از حد ممکن باشد. شما باید علاوه بر وزن بار، به اندازه و ارتفاع آن نیز توجه کنید. برای مثال شما نمی توانید با خود میز و صندلی به درون اتوبوس ببرید.

 

اتوبوس مسافربری

 

اما برای حمل بار با اتوبوس نیز یک سری از اشیای ممنوعه وجود دارد که همراه شما نمی توانید آن ها را با خود به درون اتوبوس ببرید. اگر هر یک از وسایل ممنوعه را با خود ببرید به علت نقص قوانین منجر به پرداخت جرمه خواهید شد و بلیط خریداری شده شما باطل می شود.

همراه داشتن انواع سلاح های سرد و گرم، مواد منفجره، مواد آتش زا و مواد اسیدی را نمی توانید هنگام سوار شدن با هواپیما با خود همراه باشید. البته علاوه بر این موارد، همراه داشتن انواع حیوانات خانگی نیز به شکلی ممنوع است اما اگر راننده و تعاونی مربوطه به شما اجازه همراه داشتن حیوان اهلی و خانوادگی را داده باشند شما می توانید با خود همراه داشته باشید.

اما علاوه بر این باید ها و نباید ها بهتر است چند نکته کوچک را هنگام سوار شدن به اتوبوس رعایت کنید. برای مثال سعی کنید بلیت خود، تلفن همراه، کیف پول و سایر وسایل ضروری را در دست داشته باشید.

خرید آنلاین بلیط اتوبوس از سایت های معتبر

سایت های بسیار زیادی هستند که بلیت اتوبوس را ارائه می دهند و اما چه بسیارند سایت هایی که از اعتماد مسافران سوء استفاده می کنند و با ساخت اکانت های جعلی پول مسافران را می دزدند. در هنگام خرید بلیط اتوبوس به نام سایت و داشتن نماد الکترونیک توجه داشته باشید. سایت های تیک بان، علی بابا، مستر بلیط و قاصدک معتبرترین سایت های ارائه کننده بلیط اتوبوس در کشور هستند که می توانید با مراجعه به آنها بلیط اتوبوس مورد نظر خود را خریداری کنید.

در بین سایت های گفته شده این تیک بان است که توانسته با ارائه خدمات نوین و هوشمند زمینه سفری هوشمند را برای شما فراهم سازد. سایت تیک بان برای اینکه شما بتوانید راحت تر خرید خود را انجام دهید از فیلترهایی استفاده کرده است. این فیلترها با توجه به قیمت، امکانات و بازه های زمانی حرکت اتوبوس ها طراحی شده است. با استفاده از این فیلترها راحت خرید بلیط ارزان اتوبوس را انجام خواهید داد.

تیک بان علاوه بر بلیط اتوبوس، بلیط هواپیما، بلیط قطار، بیمه مسافرتی، هتل داخلی و خارجی را ارائه میدهد. برای بلیط اتوبوس، بلیط هواپیما، بلیط قطار، بیمه مسافرتی، هتل داخلی و خارجی از تیک بان کافی است نام تیک بان را سرچ نمایید.

منبع : زیبامون





تعداد بازدید از این مطلب: 34
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1

نویسنده : tikban
تاریخ : دو شنبه 28 تير 1400
نظرات
مطالب مرتبط با این پست

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








درباره ما
به وب سایت من خوش امدید
منو اصلی
پیوندهای روزانه
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید